Κυριακή 1 Απριλίου 2012

"Ηθοποιός γίνεσαι όταν δεν μπορείς να ζήσεις αν δεν το κάνεις..."

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέατρο, τον ίδιο, τη δουλειά του ηθοποιού, τα επόμενα σχέδιά του,  το τί πρέπει να διαθέτει κάποιος για να γίνει ηθοποιός και πολλά-πολλά ακόμη, κάναμε χθες με τον κ. Νίκο Αλεξίου στην εκπομπή Spame Πακέτο στο Spam Radio.
Μας είπε ότι έγινε ηθοποιός μάλλον με έναν μεταφυσικό τρόπο, χωρίς να το πολυσκεφτεί, γιατί για να κάνεις αυτή τη δουλειά πρέπει να μην μπορείς να ζήσεις αν δεν το κάνεις. Η μητέρα του δεν ήταν ιδιαιτέρως θετική στην προοπτική ο γιος της να γίνει ηθοποιός, αλλά με τις πρώτες πρεμιέρες άρχισε να το δέχεται με χαρά.
Στη δραματική σχολή πήγε όταν βρισκόταν στο δεύτερο έτος της Νομικής. Έχει μια σχεδόν "αυτιστική" συμπεριφορά πάνω στη σκηνή, μπαίνει στο ρόλο και γίνεται ένα μ' αυτόν, δεν υπάρχει το κοινό, δεν παίζει για αυτό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το υποτιμά. Αντιθέτως, αν διαβάσει κριτικές θεατών και δει ότι αυτό που λέγεται έχει μια βάση και πιθανότατα ισχύει το σέβεται, το δέχεται και κάνει διορθωτικές κινήσεις. Όπως και με τις κριτικές θεατών για την παράσταση Ο χορός του θανάτου.
Πιστεύει πως δεν είναι απαραίτητο οι ηθοποιοί να έχουν πάρα πολύ καλή και φιλική σχέση μεταξύ τους για μια καλή συνεργασία και αποτέλεσμα. Αρκεί να μπορούν να συνεργαστούν σωστά επί σκηνής. Ωστόσο, του έχει συμβεί σε θεατρική δουλειά από την περίοδο των προβών ακόμη να δυσανασχετεί έως και να εκευρίζεται με σκηνοθέτη, όπως κι οι υπόλοιποι ηθοποιοί, αλλά παρέμεινε ως επαγγελματίας. Ακόμη τόνισε πως για το αποτέλεσμα των ηθοποιών στη σκηνή την απόλυτη ευθύνη φέρει ο σκηνοθέτης, καθώς εκείνος δίνει τις οδηγίες κι οι άλλοι απλώς τις εκτελούν. Ακολουθούν το όραμά του, κάτι που δεν λαμβάνεται υπόψιν στις κριτικές. Κατά το παρελθόν, έχει δεχτεί αυστηρές αρνητικές κριτικές γιατί έκανε ό,τι ακριβώς του ζήτησε ο σκηνοθέτης.
Δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την άμεση βελτίωση της κατάστασης που επικρατεί, αλλά υποστηρίζει ότι είχαμε φτάσει σε μια υπερβολή που μαθηματικά θα μας οδηγούσε εδώ. Είχαμε περισσότερα καταστήματα ρούχων απ' όσα μπορούσαν να επιβιώσουν στην ελληνική αγορά, όπως ακριβώς και θεατρικές σκηνές. Μάλιστα, ανέφερε ότι πρόσφατα μέτρησε ότι στην Αθήνα παίζονται αυτή την περίοδο 200 παραστάσεις.
Ολόκληρη τη συζήτηση μπορείτε να την ακούσετε πατώντας εδώ.

*Μέχρι και την 1η Απριλίου θα πρωταγωνιστεί στην παράσταση Ο χορός του θανάτου στο Θέατρο Άλμα, ενώ από τις 23 Απριλίου ξεκινά τις παραστάσεις του μονολόγου Κόλχαας στο θέατρο Τόπος Αλλού.